Jsem který jsem, jsem která jsem

4.8.2009

Jsem který jsem, jsem která jsem To jsem právě já a nikdo jiný. Já, Marie Nováková, já, František Vomáčka. Nikdo jiný takový na světě nebyl, není a nebude. Já jsem naprosto jedinečná, originální, můj manžel je naprosto jedinečný, originální. Ef 1 ,4: „V Kristu nás již před stvořením světa vyvolil..."

Pro co si mne Bůh vyvolil? Právě mne? Já jsem vyvolena pro svou naprosto jedinečnou, originální cestu, můj manžel je vyvolen pro svou naprosto originální cestu.

Panna Maria, sv. Don Bosco či můj zpovědník pro mne mohou být velikými i ale já nemohu, ba nesmím žít jejich život. Já jsem již před stvořením světa vyvolena pro ten svůj, jedinečný, originální. A zrovna tak můj partner musí žít ten svůj jedinečný, originální život.

Vzpomínám na příběhy dvou klientek, které zdánlivě vypadají zcela odlišně. Jedna se zcela zhlédla ve své matce a jejím cílem bylo v životě jednat se svým manželem stejně jako ona. Druhá zase chtěla, aby jednala přesně opačně než její matka. Obě dělaly totéž: Řídily se podle života svojí matky a ne podle svého.

Kdyby byl člověk stvořen jako žena a žena, vypadalo by manželské objetí trochu jinak: bylo by velmi, velmi romantické, před ním, při něm i po něm by se mnoho komunikovalo a nešetřilo by se vyjadřováním pocitů. Manželské objetí by si vyžádalo spoustu času a ty dvě ženy by se na něj připravovaly už od rána. A v domácnosti by pro četnost tohoto úkonu za rok stačily prsty na několika rukou.

V domácnostech, v případě stvoření člověka jako muže a muže, by nestačilo mnoho a mnoho rukou. Sexuální akt by zabral velmi málo času (zhruba 10 x méně než u žen), byl by daleko méně romantický a slovy by se před ním, při něm i po něm šetřilo. K vyjadřování pocitů by snad ani nemuselo dojít, protože ten druhý muž by věděl, že jeho partner mu sexuálním aktem vyjadřuje svoji největší lásku a nachází v něm svoje city.

Ale já jsem, která jsem - jsem vyvolena jako žena. Můj partner je vyvolen jako muž. Já mám svoje potřeby a přání v sexuální oblasti jako žena, můj partner má potřeby a přání v sexuální oblasti jako muž.
 


Mgr. Ing. Zdena Hegrlíková, "Manželské objetí jako opakování manželského slibu", ze sborníku Unie katolických žen Žena v církvi a ve společnosti II. Praha - Pastorační středisko, 2001, s. 31-32.

Autor: Hegrlíková, Zdena  |  Štítky: originalita, rozdíly, sexualita, slib, spiritualita  
Sekce: Manželská spiritualita   |   Tisk   |   Poslat článek známému

Související články