Remeš, Prokop

  • Důsledky manželské nevěry (článek) Kazatel Jaroslav Orawski a psychoterapeut Prokop Remeš spolu rozmlouvají o manželské problematice na základě starých a dobře známých příběhů. Cílem bylo překlenout rozdílnost kultury a postavit biblické postavy do dnešního světa. Třetí příběh je Davidův a jeho veliké viny. Romantické zamilování do cizí krásné ženy neskončilo chvilkovým sexem, jak si to královsky představoval, ale v záplavě intrik, lží, kamufláží, alkoholu, vraždou, smrtí vlastního dítěte s celoživotními následky v rodině.
  • Hezký vztah s problémy (článek) Kazatel Jaroslav Orawski a psychoterapeut Prokop Remeš spolu rozmlouvají o manželské problematice na základě starých a dobře známých příběhů. Cílem bylo překlenout rozdílnost kultury a postavit biblické postavy do dnešního světa. Manželství Akvily a Priscilly patří k těm šťastnějším, ale ani u nich nebylo vše snadné. Převažuje však jejich pracovní nasazení v církvi a ochota obětovat se pro druhé.
  • Manželství rozdělené dětmi (článek) Kazatel Jaroslav Orawski a psychoterapeut Prokop Remeš spolu rozmlouvají o manželské problematice na základě starých a dobře známých příběhů. Cílem bylo překlenout rozdílnost kultury a postavit biblické postavy do dnešního světa. Druhé manželství se vrací k Izákovi a Rebece. Žili spolu šťastně, nakonec se dočkali i toužebně vyhlížených dětí, ale právě jejich dva synové se zasloužili o narušení manželského soužití.
  • Manželství s nevěřícím partnerem, které klape (článek) Kazatel Jaroslav Orawski a psychoterapeut Prokop Remeš spolu rozmlouvají o manželské problematice na základě starých a dobře známých příběhů. Cílem bylo překlenout rozdílnost kultury a postavit biblické postavy do dnešního světa. Páté manželství je v Bibli hodnoceno velmi kriticky. Achab si nikdy neměl brát sidonskou princeznu Jezabel. Neviděl a nechtěl vidět, co negativního přinese do jeho života. Pro něj bylo toto spojení výhrou, ne tak už pro starozákonní církev.
  • Manželství včera a dnes (článek) Existují nepřekonatelné psychické či fyzické důvody umožňující ukončení manželství? Co dělat s vinou, na kterou nelze zapomenout? Může se člověk změnit? Jaké jsou normální problémy normálního vztahu? Kde najít pomoc a sílu vyrovnat se se ztrátou partnera? Na tyto a další otázky odpovídají kazatel Jaroslav Orawski a psychoterapeut Prokop Remeš.
  • Můj partner je někdo jiný (článek) Kazatel Jaroslav Orawski a psychoterapeut Prokop Remeš spolu rozmlouvají o manželské problematice na základě starých a dobře známých příběhů. Cílem je překlenout rozdílnost kultury a postavit biblické postavy do dnešního světa. První příběh se týká praotce Jákoba. Vstupoval do vztahu s Ráchel poznamenán povahou lstivého, ale zároveň pracovitého člověka, který čekal na svou první lásku. O to horší bylo zklamání, když po svatbě zjistil pravou tvář své manželky.
  • Paralelní životy (článek) Kazatel Jaroslav Orawski a psychoterapeut Prokop Remeš spolu rozmlouvají o manželské problematice na základě starých a dobře známých příběhů. Cílem bylo překlenout rozdílnost kultury a postavit biblické postavy do dnešního světa. Čtvrtý příběh zachycuje manželství Nábala a Abigail, lidí, kteří spolu už na první pohled neměli téměř nic společného. Každý žil svým životem, a když se pak Nábal dozvěděl, že jeho žena bezprecedentně narušila jeho patriarchálně pojaté manželství, nepřežil to.
  • Smrt partnera (článek) Kazatel Jaroslav Orawski a psychoterapeut Prokop Remeš spolu rozmlouvají o manželské problematice na základě starých a dobře známých příběhů. Cílem bylo překlenout rozdílnost kultury a postavit biblické postavy do dnešního světa. Poslední sedmé manželství se na závěr dotýká smrti, vdovství a problematiky, jak se vyrovnat se ztrátou životního partnera. Prorok Ezechiel se musel vypořádat nejen s úmrtím manželky, ale po ovdovění i se smyslem vlastního prorockého poslání a života.

Sekce: Autorský rejstřík   |   Tisk   |   Poslat stránku známému